اخبار

شعار سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی بهداشت در سال 2014: موجودات کوچک،تهدیدات بزرگ

شعار سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی بهداشت در سال 2014: موجودات  کوچک،تهدیدات بزرگ
بیماریهایی همچون کزاز – حصبه و شبه حصبه – انگلهای روده ای – اسهالهای خونی – فلج اطفال – سالک پوستی و احشائی و … از جمله بیماریهایی هستند که از طریق آلودگی ناشی از مواد زائد جامد در آب ، هوا و خاک حاصل می شوند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط این معاونت  با عنایت به هفته سلامت (بزرگداشت هفته سلامت اردیبهشت ماه 1393) و شعار امسال سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی بهداشت در سال 2014: موجودات  کوچک،تهدیدات بزرگ عنوان داشتند ناقلین موجودات زنده کوچکی مانند پشه ها، ساس ها و شپش ها، کنه ها و حلزون های آب شیرین می باشند، که می تواند یک بیماری را از فرد به فرد و جایی به جای دیگر منتقل نمایند. آنها می توانند سلامت ما را در خانه و در زمان سفر در معرض خطر قرار دهند. نقش مهمی که این عوامل در انتقال بیماری دارند موجب شده که سازمان بهداشتی جهانی روز بهداشت جهانی را در سال جاری به موضوع کنترل این موجودات کوچک به منظور  حفظ سلامت مردم اختصاص دهد.اما یکی از راههای مهم کنترل این موجودات کوچک جلوگیری از پراکنده شدن زباله هاست .

وی افزود انسان و بسیاری از موجودات به شیوه های مختلف زباله تولید می کنند عبارت مواد زاید جامد(زباله) به مجموعه مواد فساد پذیر)مثل باقیمانده مواد غذایی ) و فساد ناپذیر)مثل قوطی ها فلزی ) ناشی از فعالیت های انسان و حیوان که معمولاً جامد بوده و به صورت ناخواسته و یا غیر قابل استفاده دور ریخته می شوند اطلاق می گردد.

وی با اشاره به اهمیت جمع آوری به موقع مواد زاید جامد:گفتزباله ها نه فقط باعث تولید بیماری، تعفّن و زشتی مناظر می گردند، بلکه می توانند به وسیله آلوده کردن خاک، آب و هوا خسارات فراوانی را به بار آورند. بیماریهایی همچون کزاز حصبه و شبه حصبه انگلهای روده ای اسهالهای خونی فلج اطفال سالک پوستی و احشائی و از جمله بیماریهایی هستند که از طریق آلودگی ناشی از مواد زائد جامد در آب ، هوا و خاک حاصل می شوند.



۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید