اخبار

هفته سلامت و خود مراقبتی با کنترل وزن

هفته سلامت و خود مراقبتی با کنترل وزن
پس از اتمام غذا سریعا میز غذا و یا سفره را ترک و اضافه غذا را به یخچال منتقل کنید ، همیشه خرید مواد غذایی را در مواقعی که خیلی گرسنه نیستید ، انجام دهید ، غذا خوردن را همزمان با سایر فعالیتها مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه همراه نکنید


نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی به مناسبت هفته سلامت توصیه های مناسبی برای کاهش وزن در افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی دارد ، برای کاهش وزن لازم است انگیزه قوی و موثر و دانش و اطلاعات کافی داشته باشید.

·         برای کاهش وزن عجله نداشته باشید زیرا  داشتن رژیم های کاهش وزن سریع علاوه بر عوارض جانبی و جبران ناپذیر منجر به برگشت اضافه وزن ، چاقی و حتی چاقی بیش از حد می شود . هیچکدام از وعده های غذایی خصوصا صبحانه را حذف نکنید.

ز مااز مصرف عذاهای پر انرژی مانند انواع شیرینی ، انواع دسرهای چرب و شیرین ، تنقلات کم ارزش ، سس ها ، چیبس و ... اجتناب کنید . از انواع شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنید غذاها را به صورت آب پز یابخارپز   استفاده کنید و از سرخ کردن مواد غذایی خودداری کنید.

·         وی افزودغذاها را به صورت آب پز یابخارپز استفاده کنید و از سرخ کردن مواد غذایی خوددادری کنید از مصرف انواع نوشیدنی های گازدار و  آب میوه های صنعتی خودداری کنید و به جای آن ها از دوغ های کم نمک  و بدون گاز و آب  ساده مصرف کنید .

·         مصرف سبزی ها  ( به خصوص سبزی های خام ) را افزایش دهید واز حبوبا ت مثل عدس ، نخود و لوبیا بیشتر استفاده کنید.

·       وی تاکید کرد از ریزه خواری به بهانه چشیدن غذا و  یا پیشگیری از اسراف خودداری کنید به مقدار کم غذا بکشید ، به آرامی غذا را میل کنید و لقمه های غذایتان را خوب بجوید همه غذای تهیه شده را سر میز یا سفره نگذارید . بهتر است غذا را به اندازه ای که می خواهید بخورید در ظرف بکشید.

·        وی در خاتمه افزود پس از اتمام غذا سریعا میز غذا و یا سفره را ترک و اضافه غذا را به یخچال منتقل کنید همیشه خرید مواد غذایی را در مواقعی که خیلی گرسنه نیستید ، انجام دهید غذا خوردن را همزمان با سایر فعالیتها مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه همراه نکنید

·       

 

·      

·        

·        

 

 

 

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید